In onze reclame worden meerdere symbolieken gebruikt. Deze geven een bepaalde sfeer aan de reclame.
De eerste is de piano. Hier loopt de man die lijkt op Jan Vayne langs en glijd er kort en ontspannen overheen met twee vingers van zijn rechterhand. Er komt een kort stukje muziek uit en dan is het weer stil. Hiermee word de link gelegd naar Jan Vayne, een bekende Nederlandse pianist. Hierdoor ontstaat meteen een ontspannen sfeer.
Dan volgt de pruik die de man op heeft. Deze doet hij af wanneer zijn vrouw hem er op aanspreekt. Door de pruik lijkt de man op Jan Vayne en zonder de pruik is hij weer helemaal zichzelf. Dat ziet ook zijn dochtertje die erg geschrokken was van de man met de pruik die eerst binnen kwam lopen. Als de man de pruik nog op heeft is zijn dochtertje even in paniek maar wanneer de pruik afgaat is ze opgelucht en begint te lachen.
Dan komt er een standbeeld in beeld, waarschijnlijk van de bekende componist Mozart. De man die zojuist zijn pruik heeft afgedaan gooit hem over het standbeeld en loopt verder. Het standbeeld verwijst naar muziek. Daardoor wordt het nog duidelijker dat het hier gaat om Jan Vayne.
Dan komt de eettafel in beeld met daarop enkele kaarsjes. Deze symbolieken moeten zorgen voor een romantische en ontspannen sfeer.
Op de tafel staat ook het eten: de boerenkool met rookworst. Deze doen de man en vrouw bij elkaar op het bord. Dat zorgt ook weer voor een warme sfeer en dat is erg belangrijk. Daarnaast is dit typisch Hollands en ook dat beeld willen de makers creƫren.
Het is dus duidelijk dat de symbolieken in deze commercial een belangrijke rol spelen en de sfeer goed neerzetten.
maandag 2 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten