In onze Unox reclame proberen de makers heel duidelijk een bepaalde sfeer neer te zetten. Daarbij hoort ook de culture rol die wordt gecreëerd. De culture rol van het verhaal word gebruikt om mensen een bepaald gevoel bij de reclame te geven.
Er word een cultuur neergezet waarbij het gaat om een standaard jong Nederlands gezin met een kindje. De vrouw is aan het eten koken in de keuken, haar man komt thuis van waarschijnlijk zijn werk (hij heeft een optreden gehad) en een jong kindje zitten in een stoel te wachten tot er gegeten gaat worden. Dat zijn allemaal vrij standaard dingen die gebeuren in een jong Nederlands gezin. Omdat deze mensen Unox producten gaan eten is het logisch dat Unox zich richt op deze “standaard” Nederlanders.
Naast de cultuur waar deze mensen zich in bevinden kun je ook aan andere dingen merken wat voor cultuur er heerst bij de mensen thuis. Zo staat er bijvoorbeeld een piano waar de man ontspannen met zijn vingers over heen glijd wanneer hij binnenkomt en zie je aan het eind van de commercial van buiten door een raam de familie gezellig zitten eten met de kaarsjes op tafel. Al dit soort details maken een bepaalde cultuur die bij dit gezin thuis heerst: ontspannen, gezellig en genieten. Dat zijn dan ook juist de dingen die Unox wil overbrengen op het publiek. Mensen willen namelijk ontspannen, gezelligheid hebben en genieten. Doordat deze cultuur word neergezet gaan mensen het product dus eerder kopen.
maandag 2 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten