De USP (Unique Selling Point) in de door ons gekozen reclame van Unox luid: “heerlijk is eerlijk”. Deze woorden worden niet uitgesproken maar zijn wel te zien aan het eind van de reclame en daarom is het de bedoeling dat deze zin bij het publiek blijft hangen.
Met “eerlijk is heerlijk” worden de nieuwe rookworst van de Unox en nog een aantal andere producten van Unox bedoeld. In de reclame word namelijk gezegd dat Unox steeds meer producten zonder kunstmatige geur- en smaakstoffen produceert. De producten worden dus steeds ”eerlijker” gemaakt. Ze willen mensen ervan overtuigen dat eten gemaakt met minder geur- en smaakstoffen eerlijker is en daarom ook lekkerder dan eten met wel veel toegevoegde geur- en smaakstoffen. In plaats van het woord lekkerder of smakelijker wordt natuurlijk het woord heerlijker gebruikt omdat dit rijmt op eerlijker. Dat klinkt beter en mensen kunnen het beter onthouden waardoor de kans dat ze het product kopen groter wordt.
Het gaat Unox er bij deze reclame dus vooral om dat hun rookworst een goede naam krijgt waar mensen veel waarde aan hechten. Daarnaast word er een echt Hollandse warme sfeer gecreëerd. Daar moet het product waar het om gaat mee worden vergeleken. Het is een “eerlijk en heerlijk” product.
maandag 2 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten