Waarom een rookworst?
De reclamemakers van Unox pakken het heel slim aan. Ze willen hun slogan ‘Eerlijk is heerlijk’ goed naar voren brengen en doen dit in de vorm van een grap. Ze willen de boodschap verspreiden dat ze in hun producten (in dit geval rookworsten) geen kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen stoppen.
Ze gebruiken voor hun reclame Jan Vayne, een bekende pianist met lange grijze haren. Als hij thuiskomt vraagt zijn vrouw of hij een optreden heeft gehad. Verbaast zegt hij ja. Het kindje kijkt hem verward aan, het is haar vader maar ze herkent hem niet. Dan wijst zijn vrouw naar haar eigen haar. Hij denkt even na en komt dan tot de ontdekking dat hij zijn pruik is vergeten af te zetten. Je hoort daarna een stem die zegt; ‘Thuis kun je lekker eerlijk zijn’. Met de bedoeling dat Jan dus gewoon thuis kan zijn zonder pruik. De grap is dat Jan Vayne helemaal geen pruik heeft, maar dat wordt in deze reclame gemanipuleerd.
Unox wil met deze grap dus duidelijk maken dat hun producten net zo eerlijk zijn als het kale hoofd van Jan Vayne. Met deze grap wordt dus de aandacht gevestigd op het product zelf.
woensdag 4 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten