In de Unox reclame met Jan Vayne in de hoofdrol willen de makers van de reclame duidelijk maken dat je thuis lekker jezelf kunt zijn. Dit wordt ook nog eens benadrukt door de voice-over.
Met dit streven wordt bedoeld dat je puur kunt zijn, net als de producten van Unox.
Hiermee willen de makers promoten dat er in hun producten zo min mogelijk geur-, kleur- en smaakstoffen worden gebruikt. Ze nemen in de reclame als voorbeeld hun rookworst.
Overigens is de hele campagne ‘eerlijk is heerlijk’ van Unox gebaseerd op het verminderen van het gebruik van de genoemde kunstmatige stoffen.
In de reclame met Jan Vayne is zijn pruik de kunstmatige stof die aan Jan is toegevoegd.
Bij de opvolger van deze reclame, ook een onderdeel van de ‘eerlijk is heerlijk’ campagne, wordt het onderwerp juist omgedraaid. Hier wordt het haar van Humberto Tan zogenaamd verstopt. Nu wordt de indruk gewekt dat Humberto eigenlijk een hele bos met krullen bezit, maar zich kaal voordoet. Precies het tegenovergestelde als in de reclame met Jan Vayne, maar beide zijn niet eerlijk, want wat de kijker te zien krijgt, is niet waar.
De centrale bootschap van de reclame is dan ook dat Unox steeds meer producten heeft zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen.
maandag 2 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten